עיצוב המשרד ככרטיס הביקור של העסק
- בית
- /
- עיצוב המשרד ככרטיס הביקור של העסק
קודם רכישת ריהוט משרדי, מומלץ לבחון ולהגדיר מה משמעות הריהוט עבורנו, מה מטרתו וכיצד יכול לשרת אותנו. כפי שידוע, רושם ראשוני הוא רושם מתקבע, ובעצם הוא הקובע כיצד יתייחסו אנשים לעומדים מולם מעתה והלאה. המשרד שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו.
מה אנו רוצים לשדר לנכנסים בו? איזה מסר אנו רוצים להעביר ללקוחות שלנו? לאנשים מולם אנו סוגרים עסקים? הדרך בה המשרד שלנו מעוצב משדר לעומדים מולנו את המעמד שלנו, מה האווירה במשרד ובעסק שלנו. הוא יגרום להם להרגיש בנוח, או לחילופין, לשמור על רשמיות מסוימת.
למה כדאי לשים לב בריהוט משרדי, כך שישרת את המטרות שלנו
ראשית, יש להחליט מה אנו מעוניינים שהמשרד ישדר. יש להגדיר בצורה ברורה מהם הצרכים שלנו, ולפיהם להחליט מהו סוג האווירה אותה אנו מעוניינים ליישם במשרד, דרך הריהוט המשרדי.
אם אנו פונים לקהל ממעמד מסוים, או שהאנשים איתם אנו מעוניינים לבצע עסקים מורגלים ברמה מסוימת, כאן הריהוט יעיד על סמל סטטוס. חשוב לבחור בריהוט יוקרתי, אך מאופק. ריהוט משרדי מהסוג הזה יתאפיין בחומרים משובחים ואיכותיים הניכרים לעין: שלחן מכתבה מאסיבי מעץ משובח, כיסאות וכורסאות מחברות יקרות. בריהוט משרדי בסגנון הזה יש נטייה לריהוט עץ משובח וכהה. חשוב להקפיד שהריהוט יהיה עדין ואלגנטי, ולא להעמיס בפריטים רבים מדי. יוקרה אמתית נראית לעין ולא צריכה "לצעוק את עצמה".
אם המטרה שלנו היא יצירתיות, לפתוח את הראש, כמו במשרד פרסום למשל, כאן הריהוט המשרדי יהיה פחות פורמלי, יאופיין בזריקות צבע עליזות ובקו עיצובי שלא בהכרח רציף ותואם. אפשר גם להוסיף פתרונות ישיבה בלתי שגרתיים שיוכלו לספק מעין 'מרחבי חשיבה', כמו ספה או פוף, מעבר למכתבה והכיסאות הסטנדרטיים. במשרד כזה לא צריך להיצמד לקו הסטנדרטי המקובל, והיצירתיות פה היא מבורכת. כדאי לשים לב גם כאן לא ליצור גיבוב ועומס, כך שיישאר מרחב לקו חשיבה נקי ולעבודה נוחה.
לבסוף, לאחר שהקו העיצובי נבחר, מומלץ לוודא שהרהיטים גם נוחים ושימושיים לעבודה עצמה. חשוב שריהוט משרדי יהיה מותאם לצרכי העבודה כך שתיעשה בנוחות ויעילות.