שמירה על משרד נקי - מסייע ללקוחות ולעובדים
- בית
- /
- שמירה על משרד נקי - מסייע ללקוחות ולעובדים
משרד הוא כמו בית. מתנהלים בו חיים מלאים ועמוסים וכמו כל בית, הוא מייצר לכלוך ופסולת.
וכמו בבית, כדי ליצור אווירה טובה ונעימה בקרב העובדים וגם בקרב הלקוחות, יש חובה להקפיד על הניקיון של המשרד. משרד נקי משרה אווירה נעימה ומשדר אוירה של רצינות וכבוד. משרד מלוכלך, משדר הזנחה וחוסר אכפתיות. לעיתים, במיוחד כאשר האווירה במשרד משפחתית וזורמת, יש רצון של ההנהלה או הבוס לחסוך ובמקום לדאוג לניקיון מקצועי וממוסד, מטילים על עובדי המשרד את מלאכת הניקיון. גם כאשר העובדים בעלי רצון טוב ואכפתיות כלפי מקום העבודה, ניקיון זה הוא לא פתרון טוב. עובדי המשרד, עסוקים בתפקידים שלהם וכך צריך להיות. כמעט תמיד במשרד טוב ופעיל יש יותר עבודה מאשר זמן. לכן, הוספת מלאכת הניקיון לעבודה הנדרשת יוצרת מצב בו הניקיון שוקע לקרן זווית ואינו מבוצע כמו שצריך. התוצאה יכולה להיות מירמור, זלזול במקום וחוסר אכפתיות. כי כאשר המשרד לא נקי, נוצרת אווירה של חוסר כבוד למקום.
לכן, משרד שמכבד את עצמו ,את עובדיו ואת לקוחותיו, חייב להקפיד על שירותי ניקיון מקצועיים ומסודרים. רצוי לשכור את שירותיה של חברת ניקיון בעלת ניסיון בניקיון משרדים , דורש תשומת לב והבנת הפרטים. יש מספר אלמנטים שצריך להדגיש ולהקפיד עליהם, בכדי לקבל מראה נעים ונקי במשרד:
- ריקון קבוע של פחים ומאפרות
- ניקיון קבוע של חדרי השירותים, מילוי נייר וסבון באופן שוטף
- ניקוי אבק מרהיטים, שולחנות וכיסאות
- איסוף פסולת ממקומות מועדים כמו: עציצים, מדפים ואדני חלונות
- שטיפת רצפה בהתאם לצורך
- ניקוי מטבחון באופן קבוע
- ניקוי חלונות ודלתות ויטרינה לפי הצורך
חברת ניקיון או מנקה פרטי?
יש אפשרות להעסיק מנקה באופן ישיר , תמורת תשלום קבוע או על פי שעות. מבחינת איכות הניקיון, בוודאי ניתן להגיע לאותה איכות ניקיון. מנקה פרטי יכול גם להרגיש מחוייבות אישית יותר לניקיון ולהשקיע יותר בעבודה, במיוחד אם היחס שהוא מקבל חם ונעים. אולם, העסקת מנקה פרטי, משאירה את האחריות בידי מנהל המשרד. הוא צריך לעקוב אחרי המנקה ולנהל אותו. הוא אחראי למצוא מחליף במקרה שהמנקה נעדר מכל סיבה שהיא וכו'. כאשרר מעסיקים חברה, החברה אחראית לעובד הניקיון ובודקת מידי פעם את ביצועיו וכן החברה אחראית למציאת מחליף במקרה הצורך.